– uczy dziecko właściwego zachowania w różnych sytuacjach,
– uczy dziecko rozwoju zdolności spostrzegania i zapamiętywania,
– kształtuje umiejętności manualne, terapia ręki (poprawny chwyt pisarski),
– uczy dziecko umiejętności pisania, czytania i liczenia,
– uczy dziecko logicznego myślenia, przyczynowo skutkowego, abstrakcyjnego,
– uczy dziecko analitycznego myślenia i scalenia poleceń i zdań,
– uczy dziecko pracy w grupie,
– uczy dziecko dostrzegania różnic, brakujących lub niepasujących elementów,
– uczy dziecko kształtowania zdolności do prowadzenia rozmowy,
– uczy dziecko wyrażać empatię i zrozumienie,
– wprowadza i przygotowuje dziecko do osiągnięcia gotowości szkolnej.
Diagnoza pedagogiczna wykonywana jest w formie opinii, która trafia do rodziców w dwóch kopiach – pierwsza z nich przeznaczona jest do wglądu i domowej dokumentacji, druga zaś powinna zostać jak najszybciej dostarczona do szkoły dziecka, najlepiej do dyrektora lub wychowawcy.
W rozpoznaniu zawarte są informacje na temat funkcjonowania ucznia, zarówno jego mocnych, jak i słabszych stron, wyczerpujące i wnikliwe zalecenia: dla nauczycieli, rodziców ale nierzadko i dla samego ucznia.
W naszej poradni badamy również uczniów szkół ponadpodstawowych, między innymi w celu ustalenia ich predyspozycji zawodowych (diagnoza pedagogiczna i badanie zawodowe).