
Anna Sękowska
Certyfikowany diagnosta ADOS-2 i ADI-R,. Psycholog, Psychoterapeuta Dzieci i Młodzieży w trakcie procesu certyfikacji

Anna Sękowska
Certyfikowany diagnosta ADOS-2 i ADI-R,. Psycholog, Psychoterapeuta Dzieci i Młodzieży w trakcie procesu certyfikacji
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, dyplomowany Diagnosta z kwalifikacjami pedagogicznymi, Trener Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie szkolenia Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie oraz w trakcie procesu certyfikacyjnego na terapeutę uzależnień Krajowego Biura ds. Narkomanii.
Pracuje z dziećmi i młodzieżą w atmosferze szacunku i uważności podążając za ich potrzebami, by jak najlepiej zrozumieć ich Świat. Kieruje się podejściem holistycznym, rozumieniem trudności w odniesieniu do całej rodziny.

Małgorzata Tomaszewska
Psycholog młodzieży i osób dorosłych, psychoterapeuta

Małgorzata Tomaszewska
Psycholog młodzieży i osób dorosłych, psychoterapeuta
Jestem absolwentką UAM w Poznaniu. W pracy specjalizuję się w problematyce emocjonalnej, rodzinnej oraz w zaburzeniach zachowania dzieci i młodzieży. Ukończyłam m. in. Studia Podyplomowe w zakresie:
Systemowa Terapia Rodzin (W-wa Synapsis) Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży (UŚ) Pedagogika Lecznicza i Alternatywna (PTHP) Systemowe Rozumienie Rodziny (Krakowska Fundacja Rozwoju Psychoterapii)
Mam ponad 35 letnie doświadczenie w pracy psychologa z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną (szkolnictwo integracyjne i specjalne) oraz z dorosłymi cierpiącymi na afazję (SON).

Aleksandra Czopik
Psycholog dzieci młodzieży i osób dorosłych

Aleksandra Czopik
Psycholog dzieci młodzieży i osób dorosłych
Jestem lekarzem oraz psychologiem ze specjalizacją kliniczną i sądową. W zawodzie psychologa posiadam 13 letnie doświadczenie, które zdobywałam min. w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, Ośrodkach Leczenia Uzależnień, Oddziałach Psychiatrycznych, Neurologicznych, Poradniach zdrowia psychicznego dla dorosłych oraz dzieci. Zajmuje się także diagnozą oraz rehabilitacją deficytów poznawczych. Udzielam licznych konsultacji na oddziałach pediatrycznych, intensywnej terapii, onkologii oraz chirurgii. Mam na swoim koncie setki godzin konsultacji indywidualnych, bogate doświadczenie w terapii uzależnień oraz w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania. Posiadam uprawnienia i kompetencje do pracy ze sprawcami przemocy domowej metodą Duluth. Ciągle podnoszę swoje kwalifikacje oraz uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach psychoterapii. Od 2016 jako trener prowadzę szkolenia i warsztaty z zakresu profilaktyki. Jestem trenerem programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Pracuje z dziećmi powyżej 5r.ż, młodzieżą, osobami dorosłymi oraz seniorami. Pracuje w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz systemowym.
W gabinecie zajmuje się następującymi zagadnieniami:
- depresja
- motywacja
- zaburzenia lękowe
- zaburzenia zachowania
- zaburzenia kontroli emocji
- zaburzenia poznawcze
- zaburzenia osobowości
- trudności wychowawcze
- trudności adaptacyjne
- żałoba
- trauma
- wsparcie

Natalia Góra
Psycholog młodzieży i osób dorosłych

Natalia Góra
Psycholog młodzieży i osób dorosłych
Jestem absolwentką kierunku Psychologia na Akademii Humanitas w Sosnowcu, ze specjalnością Psychologia Kliniczna i Osobowości. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. w szpitalu MSWiA w Katowicach – w tym na Dziennym Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych oraz w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gliwicach. Na co dzień pracuję jako psycholog szkolny w szkole podstawowej w Katowicach oraz w prywatnym centrum medycznym w Rudzie Śląskiej, gdzie towarzyszę młodzieży i osobom dorosłym w procesie zmiany i rozwoju. Pracuję również z parami, pomagając im w rozwiązywaniu konfliktów, odbudowywaniu wzajemnego zrozumienia oraz poprawie jakości relacji. W swojej praktyce kieruję się podejściem opartym na empatii, zaufaniu i indywidualnym spojrzeniu na drugiego człowieka. Szczególną uwagę poświęcam budowaniu relacji terapeutycznej opartej na bezpieczeństwie i akceptacji. Koncentruję się na zasobach, potencjale i mocnych stronach moich pacjentów oraz wspólnym poszukiwaniu skutecznych sposobów radzenia sobie z trudnościami.
Metody pracy
• Wywiad psychologiczny• Psychoedukacja
• Karty pracy i ćwiczenia psychologiczne/materiały wspierające refleksję
• Elementy terapii poznawczo-behawioralnej (CBT)
• Praca na zasobach i mocnych stronach
• Indywidualne podejście do każdej osoby/praca na zasobach i mocnych stronach.
Zaburzenia
· Trudności emocjonalne i wahania nastroju (m.in. obniżony nastrój, drażliwość, poczucie pustki, zmienność emocjonalna).
· Stany lękowe, napięcie, niepokój wewnętrzny (np. lęk uogólniony, napady paniki, fobie).
· Trudności w relacjach interpersonalnych – w związkach partnerskich, rodzinie, środowisku zawodowym i społecznym.
· Przewlekły stres i przeciążenie psychiczne, trudności w radzeniu sobie z codziennymi obowiązkami.
· Kryzysy życiowe – nagłe zmiany, rozstania, choroba, utrata pracy, rozwód.
· Żałoba i strata bliskiej osoby – wsparcie w procesie przeżywania i adaptacji.
· Niska samoocena, trudności z poczuciem własnej wartości i akceptacją siebie.
· Trudności z podejmowaniem decyzji, brak motywacji, trudności w organizacji życia osobistego lub zawodowego.
· Objawy psychosomatyczne (np. bóle głowy, zaburzenia snu, napięcie w ciele) wynikające z trudności emocjonalnych.
· Wypalenie zawodowe – przeciążenie, utrata sensu pracy, zmęczenie emocjonalne.
· Samotność, poczucie niezrozumienia, trudność w nawiązywaniu głębszych relacji.

Katarzyna Wrzeszcz
Pedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej (w trakcie specjalizacji)

Katarzyna Wrzeszcz
Pedagog, Terapeuta Integracji Sensorycznej (w trakcie specjalizacji)
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Ukończyłam studia pedagogiczne na Politechnice Śląskiej, obecnie poszerzam swoją wiedzę w zakresie Integracji sensorycznej, a także diagnozy, rewalidacji i terapii pedagogicznej na studiach podyplomowych. Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości i daje poczucie satysfakcji i spełnienia zawodowego. W swojej pracy wykorzystuję holistyczne podejście do wspierania rozwoju dziecka. Interesuję się teatrem, kinem, neuroedukacją i psychologią.
Metody pracy
- polisensoryczna - Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne,
- elementy terapii behawioralnej - TUS - metoda M. Montessori - metoda Kinezjologii Edukacyjnej P. Dennissona - Terapia pedagogicznaZaburzenia
- zaburzenia integracji sensorycznej
- specjalne potrzeby edukacyjne - nadpobudliwość psychoruchowa
Małgorzata Kuberek
Psycholog dzieci i młodzieży, pedagog

Małgorzata Kuberek
Psycholog dzieci i młodzieży, pedagog

Justyna Filipiuk
Psycholog, psychotraumatolog

Justyna Filipiuk
Psycholog, psychotraumatolog
Jestem psychologiem i psychotraumatologiem. Pracuję zarówno z dorosłymi, jak i z dziećmi i młodzieżą. Mam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi w przeróżnym wieku– prowadziłam własną placówkę opiekuńczo-wychowawczą, jaką był żłobek, a także pracowałam jako psycholog szkolny w Belgii. Wspierałam dzieci i młodzież po przeprowadzce, zmagające się z adaptacją, tęsknotą czy problemami z funkcjonowaniem w nowym środowisku. To doświadczenie pozwoliło mi zrozumieć, jak ważna jest uważność na emocje, historia i kontekst życia każdej osoby – niezależnie od wieku. Ukończyłam również studia podyplomowe z seksuologii praktycznej, a teraz jestem w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego oraz pomocy psychologicznej z interwencją kryzysową. W niedalekiej przeszłości planuję rozpoczęcie całościowego, czteroletniego kursu psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym, który jest mi bardzo bliski. W pracy stawiam na autentyczną relację i poczucie bezpieczeństwa. Ważne jest dla mnie stworzenie przestrzeni, w której można spokojnie przyjrzeć się sobie, swoim emocjom i potrzebom – bez presji i oceniania. Stale podnoszę swoje kwalifikacje, uczestnicząc w szkoleniach z zakresu terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach, pracy z traumą, technik poznawczo-behawioralnych oraz interwencji kryzysowej. Wierzę, że każda historia zasługuje na wysłuchanie. Jeśli czujesz, że to odpowiedni moment, by poszukać wsparcia – zapraszam.
Metody pracy
-Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach (TSR)
-Terapia Ekspozycji Narracyjnej (NET)
-Terapia Przetwarzania Poznawczego (CPT)
-Interwencje kryzysowe
-Doradztwo psychologiczne
-Psychoedukacja
-Metody relaksacyjne i Mindfulness
Zaburzenia-Zajęcia w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju
-Diagnozowanie oraz pracowanie z traumą
-Diagnozowanie ADHD u osób dorosłych
-Budowanie pewności siebie
-Osiąganie celów
-Brak motywacji
-Stres i lęk związany ze zmianami w życiu szkolnym, rodzinnym, zawodowym
-Radzenie sobie w trudnych sytuacjach
-Pomoc w odnalezieniu się w nowej sytuacji
-Obniżony nastrój/Zaburzenia nastroju
-Budowanie zdrowej relacji z dziećmi
-Zrozumienie przyczyn swoich trudności
-Pomoc w kryzysach życiowych
-Wsparcie po stracie, w żałobie

Marta Szalińska
Logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta ręki

Marta Szalińska
Logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta ręki
Absolwentka pedagogiki specjalnej z zakresu surdopedagogiki na WSP w Krakowie, studiów podyplomowych w zakresie logopedii i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Opolskim oraz rocznego kursu kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki. Uzyskała certyfikat ukończenia kursu szkoleniowego w zakresie stymulacji audio-psycho-lingwistycznej za pomocą metody Tomatisa na I poziomie pedagogicznym. Warsztat terapeutyczny doskonaliła uczestnicząc w szkoleniu z zakresu kursu bazowego „Terapii behawioralnej w teorii i praktyce” oraz kursie terapii ręki. Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolu integracyjnym, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz jako wolontariusz w “A-Afazja Klubie” wspierającym osoby chore z afazją a także ich rodziny. Obecnie pracuje jako logopeda w Zespole Szkół Ogólnokształcących Specjalnych nr 7 w Gliwicach oraz w przedszkolu w Rudzie Śląskiej. Dodatkowo prowadzi warsztaty sensoryczno-logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców.
Agnieszka Duda-Wąs
Logopeda, pedagog, terapeuta poznawczo-behawioralny
Agnieszka Duda-Wąs
Logopeda, pedagog, terapeuta poznawczo-behawioralny
Jestem absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, na którym zdobyłam tytuł pedagoga wczesnoszkolnego oraz przedszkolnego. Ukończyłam również kierunek związany z pedagogiką i psychologią dziecka. Ponad to jestem terapeutą poznawczo-behawioralnym. Tytuł terapeuty uzyskałam w Centrum Terapii Behawioralnej we Wrocławiu. Zajmuję się również diagnozą i terapią logopedyczną. W swojej terapii logopedycznej staram się włączać elementy zabawy walcząc z wadami wymowy, jąkaniem oraz wszelkimi innymi problemami natury logopedycznej. W związku z charakterem mojej pracy zawodowej miałam do czynienia z różnorodnymi problemami rozwojowymi. Pracuję między innymi z dziećmi w spektrum Autyzmu, Zespołem Downa, Zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną, prowadzę również WWR. Biorąc pod uwagę wiek moich podopiecznych w swojej pracy zawodowej kieruję się przede wszystkim stworzeniem miłej, przyjaznej i bezpiecznej atmosfery oraz zapewnieniu świetnej zabawy.
Agnieszka Dąbrowska
Neurologopeda, Logopeda, oligofrenopedagog
Agnieszka Dąbrowska
Neurologopeda, Logopeda, oligofrenopedagog
Karolina Wieczorek
Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Karolina Wieczorek
Fizjoterapeuta, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Jestem Absolwentką Akademii Wychowania Fizycznego w Katowicach, magistrem fizjoterapii oraz certyfikowaną terapeutką SI. Jestem osobą w pełni zaangażowaną w proces terapeutyczny. Swoją otwartością, uśmiechem oraz pozytywną energią zachęcam pacjentów do wspólnej pracy. Staram się, aby atmosfera podczas terapii była przyjazna dla dzieci oraz by czuły się bezpiecznie. Dostosowuję metody pracy do każdego dziecka indywidualnie. W wolnych chwilach spędzam czas z rodziną, a dodatkową moją pasją jest koszykówka, której od 15 lat jestem sędzią 🙂
Metody pracy
Elementy NDT-Bobath Terapia tkanek miękkich: rozluźnianie mięśniowo-powięziowe, terapia punktów spustowych Masaż tkanek głębokich Trening funkcjonalny Terapia SI
Zaburzenia
Zaburzenia wieku dziecięcego, nieprawidłowy rozwój motoryczny Wady postawy Afazja ruchowa Spektrum autyzmu Nadpobudliwość psychoruchowa Zaburzenia przetwarzania sensorycznego
Katarzyna Rosak
Fizjoterapeuta dziecięcy
A small river named Duden flows by their place and supplies it with the necessary
Katarzyna Rosak
Fizjoterapeuta dziecięcy
Nazywam się Katarzyna Rosak i jestem fizjoterapeutą dziecięcym opierającym swoją pracę głównie o terapię neurorozwojową NDT – Bobath. Najbliższa jest mi praca z niemowlętami, a najważniejszym aspektem jest całościowe spojrzenie na potrzeby dziecka i jego rodziny. Na sercu leży mi również czas, który poświęcam na pracę z małym pacjentem. Chcę aby każdy otrzymał tyle uwagi, ile naprawdę potrzebuje wraz z konkretnymi informacjami, co do przebiegu rozwoju maluszka na różnych jego etapach.
Metody pracy
NDT – Bobath PNF
Zaburzenia
opóźnienie rozwoju psychomotorycznego, wcześniactwo, kręcz szyi, zaburzenia dystrybucji napięcia mięśniowego, mózgowe porażenie dziecięce, choroby nerwowo-mięśniowe zespoły genetyczne
Magdalena Botor
Psycholog dzieci i młodzieży
Magdalena Botor
Psycholog dzieci i młodzieży
Jestem psychologiem ze specjalnością kliniczną oraz rozwojową, absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyłam dwuletni Blok Kształcenia Nauczycielskiego, jestem w trakcie studiów podyplomowych z zakresu Muzykoterapii. Swoją wiedzę oraz umiejętności stale poszerzam o udział w szkoleniach i warsztatach. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami. W pracy bliskie jest mi podejście terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej. Podstawą mojej pracy jest autentyczność oraz budowanie relacji opartej na zaufaniu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. pracując w świetlicy socjoterapeutycznej, współprowadząc grupę terapeutyczno-rozwojową dla młodzieży w „Pracowni Rozwoju Osobistego” oraz realizując praktyki m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej „PROGRESS”, placówce wsparcia dziennego dla dzieci „Przystań” oraz na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym „Medican”.
Metody pracy
elementy treningu umiejętności społecznych modelowanie zachowania, bajkoterapia, rozmowa kierowana, karty pracy, praca ze zdjęciami lub obrazkami, gry i zabawy edukacyjne, terapia przez zabawę, psychoedukacja
Zaburzenia
Zajęcia terapeutyczne w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju, Praca z rodzicami zgłaszającymi trudności wychowawcze, Praca z dziećmi przejawiającymi trudności w zakresie funkcjonowania poznawczego, społecznego oraz emocjonalnego
Agnieszka Szeliga
Logopeda oligofrenopedagog, pedagog zdrowia
Agnieszka Szeliga
Logopeda oligofrenopedagog, pedagog zdrowia
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, na którym ukończyłam studia na kierunku Pedagogika Zdrowia oraz studiów podyplomowych z zakresu Oligofrenopedagogiki i Logopedii. Od kilkunastu lat pracuję z najmłodszymi dziećmi, wspierając ich rozwój poprzez zabawę, w przyjaznej atmosferze i poczuciu bezpieczeństwa..
Metody Pracy
ćwiczenia artykulacyjne, słuchowe, fonacyjne terapia miofunkcjonalna masaż logopedyczny ćwiczenia logorytmiczne gry i zabawy edukacyjne.
Zaburzenia
ORM, dyslalia, zaburzenia miofunkcjonalne, spektrum autyzmu, niepełnosprawność intelektualna.
Wiktoria Rybica
psycholog dziecięcy
Wiktoria Rybica
psycholog dziecięcy
Jestem psychologiem, specjalizującym się w pracy z dziećmi do 10 roku życia. Obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych z przygotowania pedagogicznego dla psychologów oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, co pozwala mi jeszcze lepiej wspierać moich podopiecznych na różnych etapach ich rozwoju. Bliskie jest mi podejście terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej, które łączę, aby dostosować metody pracy do indywidualnych potrzeb dziecka i jego rodziny. Na co dzień pracuję w przedszkolu oraz na oddziale dziennym, gdzie prowadzę Trening Umiejętności Społecznych (TUS) dla dzieci ze spektrum autyzmu, rozwijając ich kompetencje społeczne i komunikacyjne. W swojej pracy stawiam na budowanie wspierającej atmosfery opartej na zaufaniu i zrozumieniu, co pozwala dzieciom czuć się bezpiecznie i w pełni rozwijać swój potencjał. Każde dziecko traktuję indywidualnie, uwzględniając jego potrzeby oraz możliwości.
Metody pracy
– terapia zabawą (wyrażanie swoich potrzeb i emocji przez zabawę), – metody relaksacyjne i mindfulness, – Trening Umiejętności Społecznych, – psychoedukacja, – arteterapiaZaburzenia
– problemy emocjonalne,
– problemy społeczne,
– problemy poznawcze i rozwojowe,
– zaburzenia ze spektrum autyzmu,
– trudności adaptacyjne.
Kamila Łuczak
Arteterapeuta, zajęcia z elementami logopedii
Kamila Łuczak
Arteterapeuta, zajęcia z elementami logopedii
Jestem absolwentką Uniwersytetu Śląskiego, malarką współpracującą z Galeryjką Błękitną w Gliwicach, logopedą klinicznym (w trakcie). Prowadzę zajęcia arteterapeutyczne, które stanowią alternatywny sposób komunikacji dla dzieci posiadających trudności w werbalnym wyrażaniu uczuć. Poprzez arteterapię wspieram ich rozwój emocjonalny, społeczny i poznawczy. Podczas zajęć koncentruję się na swobodnej ekspresji twórczej, która pozwala na spontaniczne zastosowanie kolorów, plamy malarskiej, linii i formy, co rozwija kreatywność, poprawia funkcje motoryczne, koordynację wzrokowo-ruchową i buduje wspólne pole uwagi. Jako arteterapeuta pracuję również w Regionalnej Fundacji Pomocy Niewidomym, w Specjalistycznym Punkcie Wczesnej Rewalidacji, która jest ukierunkowana na wsparcie i realizację potrzeb dzieci niewidomych i niedowidzących ze sprzężoną niepełnosprawnością, a także dzieci zagrożonych niedowidzeniem. Współpracuję również z Galeryjką Błękitną, gdzie znajdują się niektóre moje obrazy. Maluję głównie pejzaże i abstrakcje. Tworzenie pejzaży pozwala mi wyrazić bliski związek z przyrodą. Przyroda to dla mnie wolność, równowaga i nauka akceptowania zmienności. Prywatnie jestem miłośniczką kotów (zwłaszcza mojego 16-letniego kocura Filipa), kuchni indyjskiej, dobrej herbaty, górskich wycieczek i wszystkiego co kojarzy się ze stylem boho..
Metody Pracy
- plastykoterapia - realizowana poprzez malarstwo, rysunek oraz pracę z formą przestrzenną - w tym celu używam gliny, masy plastycznej, modeliny lub innych materiałów plastycznych do tworzenia przestrzennych form
- muzykoterapia - odpowiedni dobór dźwięków i melodii, zwłaszcza muzyki klasycznej, która ukierunkowuje proces twórczy. Zastosowanie metod relaksacyjnych tj. metoda Knillów - ćwiczenia logopedyczne - zabawy oddechowo-fonacyjne, zabawy artykulacyjne, dźwiękonaśladowcze, rytmizujące i słuchowe - stymulacja polisensoryczna - terapia ręki.Zaburzenia
- zaburzenia motoryki małej i dużej
- zaburzenia sensomotoryczne - niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym - opóźnienie rozwoju mowy - praca z dziećmi słabowidzącymi lub niewidomymiMagdalena Pogorzelska
Pedagog resocjalizacji, terapeuta zajęciowy
Magdalena Pogorzelska
Pedagog resocjalizacji, terapeuta zajęciowy
Jestem absolwentką Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach o specjalności pedagogika resocjalizacyjna, ukończyłam Szkołę Kształcenia Zawodowego w Bytomiu z tytułem zawodowym terapeuty zajęciowego, obecnie jestem w trakcie studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Kształcenia Zawodowego o kierunku terapia pedagogiczna, pedagogika korekcyjna. Prywatnie mama dwójki nastolatków, interesuje mnie arometerapia, kinesiotaping, psychopatologia życia codziennego.
Zaburzenia:
Pracuję z dziećmi z trudnościami w szkole, niepełnosprawnością, upośledzonymi w stopniu lekkim, zespołem Aspergera, czy nadpobudliwością psychoruchową.
Metody pracy:
Moim celem jest umożliwienie dzieciom z zaburzeniami jak i niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach szkolnych, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji, przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie. W swojej pracy stosuję arteterapię, opowiadania etc. Jako terapeuta zajęciowy dostosowuję się do potrzeb i możliwości dziecka.
Robert Dubel
Fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej
Robert Dubel
Fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej
Metody pracy:
– metody neurofizjologiczne (PNF, Vojta)– SI, terapia manualna
Patrycja Tarabuła
Pedagog, trener TUS
Patrycja Tarabuła
Pedagog, trener TUS
Absolwentka Kolegium Nauk Społecznych Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W swojej pracy wykorzystuje elementy metod pedagogiki zabawy, E. Gruszczyk- Kolczyńskiej oraz trening umiejętności społecznych. Stale podnoszę swoje kwalifikację inspirując się nowymi metodami pracy, ulepszając swój warsztat pracy. Pracuję głownie z najmłodszymi pacjentami kierując się indywidualnym podejściem do każdego z nich.
Metody pracy
Opowiadania, rozmowy, zagadki, elementy metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, gry i zabawy ogólnorozwojowe, zabawy rozwijające sprawność dotykową w tym wykorzystanie m.in. sypkich materiałów, poznanie różnych konsystencji oraz faktur
Zaburzenia
Zaburzenia motoryki małej i dużej, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Afrodyta Szukalska
Pedagog
Afrodyta Szukalska
Pedagog
Uzyskałam tytuł magistra na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na studiach pedagogicznych ze specjalizacją edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego. Ukończyłam również studia podyplomowe z terapii pedagogicznej oraz wczesnego wspomagania dziecka z integracją sensoryczną. Pracuję jako wychowawca grupy w Publicznym Przedszkolu w Gliwicach. Biorę udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego w celu wzbogacenia swojego warsztatu pracy (m.in.: "Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia", "Kontakt - czyli uważna komunikacja z dzieckiem", "Terapia ręki. Zabawy rozwijające grafomotorykę", "Zaburzenia integracji sensorycznej u dzieci w wieku przedszkolnym", "Trelelele Ukulele – warsztaty dla nauczycieli "). Metody i formy stosowane w pracy zawsze dobieram starannie, biorąc pod uwagę możliwości rozwojowe dzieci, ich zainteresowanie oraz aktywizację. Prywatnie uwielbiam obcować z naturą podczas hamakowania w lesie czy górskich wędrówek. Pracuję nad umiejętnością gry na ukulele, aby można było to nazwać grą. Zaburzenia
trudności emocjonalno-społeczne,
obniżona sprawność grafomotoryczna,
brak koncentracji,
trudności w zdobywaniu i przyswajaniu wiedzy
Metody pracypłynnie przechodzę pomiędzy różnymi metodami adekwatnymi do danej sytuacji i możliwości dziecka. Chętnie sięgam po elementy sensoplastyki, której jestem w trakcie szkolenia. Nawiązuję również do pedagogiki zabawy czy TUSa.
Ewelina Chrostek
pedagog, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda
Ewelina Chrostek
pedagog, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda
Absolwentka Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu: edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagogiki, diagnozy i terapii psycho–pedagogicznej, edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera, logopedii oraz terapii integracji sensorycznej i terapii zajęciowej. Obecnie pracuje jako nauczyciel i pedagog w Niepublicznym Przedszkolu dla Dzieci Niepełnosprawnych w Gliwicach. Posiada kwalifikacje z zakresu Terapii Ręki, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Sensoplastyki. Nieustannie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach podnosząc swoje kwalifikacje, by móc prowadzić jak najefektywniejszą terapię. Zaburzenia
niepełnosprawność intelektualna i ruchowa
Plan pracySensoplastykę,
Metodę Dobrego Startu,
Metodę Ruchu Rozwijającego,
Logorytmikę,
Pedagogikę zabawy- Klanza,
Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss
dr Monika Mucha-Janota
Fizjoterapeuta dziecięcy
dr Monika Mucha-Janota
Fizjoterapeuta dziecięcy
Jestem dyplomowanym Pedagogiem o specjalności Edukacja zdrowotna z rehabilitacją, a także wieloletnim nauczycielem masażu oraz wykładowcom Medycyny Fizykalnej. Na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach na Wydziale Fizjoterapii uzyskałam tytuł naukowy Doktor nauk o zdrowiu. Chcąc rozszerzać swoją wiedze z zakresu Integracji Sensorycznej podjęłam studia podyplomowe na tym kierunku. W związku z tym, że jestem wieloletnim pedagogiem pasjonuje mnie praca z dziećmi. Cały czas poszerzam swoją wiedzę aby w sposób najlepszy i najbardziej ciekawy pomagać małym pacjentom w funkcjonowaniu. Dzięki holistycznemu podejściu do terapii staram się zwalczać nie objawy, a źródło dysfunkcji. Daję dzieciom narzędzia, które prawidłowo wykorzystają w terapii oraz zapewnią szczęście i radość.
Metody pracy
Zaburzenia
Michał Strzempa
Psycholog dzieci i młodzieży
Michał Strzempa
Psycholog dzieci i młodzieży
Jestem absolwentem kierunku psychologia Akademii Górnośląskiej w Katowicach, Trenerem Funkcji Poznawczych oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. Specjalizuję się w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą. Cenię sobie zaangażowanie rodziców we współpracę ze specjalistami. Podążając za rozwojem nauk psychologicznych regularnie podnoszę swoje umiejętności i kwalifikacje. Prywatnie jestem wielbicielem japonistyki, literatury pięknej oraz kotów.
Metody pracy:
- bajkoterapia - sensoplastyka - elementy mindfullness - elementy CBT - metody aktywizujące - TUS - trening funkcji poznawczych
Zaburzenia:
- zaburzenia funkcji poznawczych - nadpobudliwość psychoruchowa - zaburzenia funkcji społecznych i emocjonalnych
Dawid Żołnierek
Pedagog
Dawid Żołnierek
Pedagog
Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, Pedagogika korekcyjna. Od ponad 6 lat pracuje w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej z dziećmi oraz młodzieżą, stąd problemy młodego pokolenia nie są mi obce. Uważam, że problemy z którymi dzieci się spotykają są bardzo ważne i trzeba do nich odpowiednio podejść. Praca z dziećmi jest moją pasją. Nie ma nic lepszego jak widok małej uśmiechniętej twarzy, która po ciężkich wydarzeniach pomimo młodego wieku jest w stanie dalej okazywać pozytywne uczucia.
Aleksandra Rak
Trener TUS
Aleksandra Rak
Trener TUS
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego i nauczycielem wspomagającym. Obecnie zajmuję się grupą energicznych 5-latków w jednym z gliwickich przedszkoli 🙂 W pracy z dziećmi kieruje się zasadą: dobra zabawa to podstawa!
Metody pracy.
W trakcie TUS używam elementy metody behawioralnej i stawiania zadań oraz zabawęZaburzenia Pracuję z dziećmi z problemami społeczno-emocjonalnymi, wycofanymiKlementyna Manowska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolne, Terapeuta ręki, Terapeuta Integracji sensorycznej (w trakcie)
Klementyna Manowska
Nauczyciel wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolne, Terapeuta ręki, Terapeuta Integracji sensorycznej (w trakcie)
Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego, edukacji wczesnoszkolnej i języka angielskiego, a także terapeutą ręki. Ukończyłam studia pedagogiczne na Uniwersytecie Śląskim, obecnie poszerzam swoją wiedzę w zakresie Integracji sensorycznej. Zawodowo, interesuje mnie metoda pozytywnej dyscypliny, której założenia staram się realizować w codziennej pracy z dziećmi. W wolnym czasie lubię aktywnie spędzać czas: w górach, na siłowni czy w ogrodzie.
Metody pracy
W swojej pracy wykorzystuję: metody aktywizujące, metodę Dobrego Startu, metodę Ruchu Rozwijającego, logorytmikę, pedagogikę zabawy, metodę aktywnego słuchania muzyki według Batii Strauss
Zaburzenia
zaburzenia percepcji wzrokowej, zaburzenia percepcji słuchowej, zaburzenia motoryki dużej i małej , zaburzenia koordynacji wzrokowo-ruchowej, zaburzenia przetwarzania sensorycznego, zaburzenia w sferze emocjonalno-społecznej
Anna Kutyk
Pedagog
Anna Kutyk
Pedagog
W tym miejscu napisz krótką notatkę o sobie: Jestem nauczycielem wychowania przedszkolnego. Moja praca to dla mnie coś więcej niż zawód – to misja, która pozwala mi każdego dnia pomagać najmłodszym pokonywać trudności edukacyjne, emocjonalne i społeczne. Zajmuję się wspieraniem dzieci w odkrywaniu ich potencjału, budowaniu pewności siebie oraz rozwoju umiejętności niezbędnych do dalszego etapu edukacji. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, gdzie zdobyłam tytuł magistra pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej. Wiedza, którą zdobyłam, pozwala mi efektywnie dostosowywać metody pracy do indywidualnych potrzeb dzieci oraz wspierać je w przezwyciężaniu trudności w nauce, emocjach i rozwoju osobistym. W swojej pracy pedagogicznej stosuję metody, które pomagają dzieciom pokonywać trudności i wspierają ich rozwój na różnych płaszczyznach. Dążę do tego, aby każde dziecko miało możliwość uczenia się przez doświadczenie, co pozwala na naturalny rozwój umiejętności i kompetencji. Moje podejście opiera się na budowaniu atmosfery zaufania i akceptacji, w której dzieci mogą bezpiecznie wyrażać swoje emocje i rozwijać zdolności społeczne. Wspieram je w samodzielnym rozwiązywaniu problemów i odkrywaniu swoich mocnych stron, by mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.
Metody pracy
Rozwijanie mowy i komunikacji:
Metoda Krakowska (Jagoda Cieszyńska), Logorytmika, Metoda Dobrego Startu, Metoda M. i Ch. Knillów, Metoda globalnego czytania (Glenna Domana), Metoda narracyjna
Rozwijanie motoryki małej i dużej:Metoda manualnych ćwiczeń sensorycznych, Metoda Dobrego Startu, Metoda Montessori, Metoda Perkinsa, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda Integracji Sensorycznej (częściowo. jestem w trakcie studiów), Metoda Knillów
Stymulowanie funkcji poznawczych:Metoda Krakowska (Jagoda Cieszyńska), Metoda Dobrego Startu, Metoda Montessori, Metoda globalnego czytania (Glenna Domana), Metoda kinezjologii edukacyjnej Paula Dennisona, Metoda bajkoterapii, Kodowanie na dywanie
Rozwój emocjonalny i społeczny:Metoda Self-Reg, Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Metoda dramy, Metoda Porannego Kręgu
Terapia pedagogicznaZaburzenia
Problemy z pamięcią, koncentracją, przetwarzaniem informacji, rozumieniem emocji, umiejętnościami społecznymi, motoryką dużą i małą, myśleniem abstrakcyjnym, rozwiązywaniem problemów logicznych, pamięcią wzrokową i słuchową, problemy z pisaniem, czytaniem, liczeniem, problemy z orientacją w schemacie swojego ciała, samokontrolą emocji oraz specjalne potrzeby edukacyjne Problemy z nadwrażliwością lub niedowrażliwością na bodźce ( w trakcie)