Pracuje z dziećmi i młodzieżą w atmosferze szacunku i uważności podążając za ich potrzebami, by jak najlepiej zrozumieć ich Świat. Kieruje się podejściem holistycznym, rozumieniem trudności w odniesieniu do całej rodziny.
Jestem absolwentką UAM w Poznaniu. W pracy specjalizuję się w problematyce emocjonalnej, rodzinnej oraz w zaburzeniach zachowania dzieci i młodzieży. Ukończyłam m. in. Studia Podyplomowe w zakresie:
– Systemowa Terapia Rodzin (W-wa Synapsis)
– Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży (UŚ)
– Pedagogika Lecznicza i Alternatywna (PTHP)
– Systemowe Rozumienie Rodziny (Krakowska Fundacja Rozwoju Psychoterapii)
Mam 35 letnie doświadczenie w pracy psychologa z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną (szkolnictwo integracyjne i specjalne) oraz z dorosłymi cierpiącymi na afazję (SON).
Posiadam Dyplom nr 207/K.14/2019 ukończenia Podyplomowego Kursu Psychoterapii organizowanego przez Polski Instytut Ericksonowski akredytowanego przez The Milton H. Erickson Foundation, INC (Phoenix, Arizona), ukończyłam całościowe szkolenie przygotowujące do uzyskania certyfikatu psychoterapeuty Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego.
Dodatkowo odbyłam także szkolenie z stosowania technik hipnozy ericksonowskiej w pracy terapeutycznej.
Praktyki/Współpraca :
– Szpital Miejski w Rudzie Śląskiej Oddz. Psychiatrii Ogólny oraz Oddz. Psychiatrii Dzienny,
– Ośrodek Terapii Uzależnień w Rudzie Śląskiej,
– Centrum Zdrowia Psychicznego „Feniks” w Zabrzu,
– Rudzkie Stowarzyszenie Pomocy Ofiarom Przestępstw,
Psychoterapia skierowana jest m.in. na pomaganie w radzeniu sobie z:
– objawami nerwicowymi
– depresją
– sytuacjami kryzysowymi (rozwodem, separacją, kontaktami z dziećmi),
– skutkami nadmiernego stresu
– lękami, fobiami
– problemami emocjonalnymi
– zespołem stresu pourazowego
– bólami psychogennymi
Prowadzę :
– terapię indywidualną dla osób dorosłych – opartą na wywoływaniu zmiany przez uruchomienie zasobów tkwiących w człowieku, rozpoznanie ograniczeń i zorientowanie na przyszłość,
– terapię małżeńską oraz par – zorientowaną na pokonanie trudności życiowych i rozwiązanie problemów, odbudowaniu dobrej, bezpiecznej i satysfakcjonującej obie strony relacji.
Aktualnie w trakcie studiów na kierunku lekarskim na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Prowadziła badania dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych u pacjentów chorych na schizofrenię oraz nadużywających substancji psychoaktywnych.
Doświadczenie zdobywała min. w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, Ośrodkach Leczenia Uzależnień, Oddziałach Psychiatrycznych. Zajmuje się diagnozą deficytów poznawczych u pacjentów neurologicznych oraz udarowych, udziela licznych konsultacji na oddziałach pediatrycznych, intensywnej terapii, onkologii oraz chirurgii. Ma na swoim koncie setki godzin konsultacji indywidualnych.
Bogate doświadczenie w terapii uzależnień oraz w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania.
Posiada uprawnienia i kompetencje do pracy ze sprawcami przemocy domowej metodą Duluth.
Ciągle podnosi swoje kwalifikacje oraz uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach psychoterapii. Od 2016 roku trener Centrum Działań Profilaktycznych gdzie prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu profilaktyki. Trener programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Biorę udział w różnorodnych formach doskonalenia zawodowego w celu wzbogacenia swojego warsztatu pracy (m.in.: „Trening Umiejętności Społecznych I i II stopnia” „Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia” , „Kontakt – czyli uważna komunikacja z dzieckiem”, „Sensoplastyka – Trener I stopnia”, „Trelelele Ukulele – warsztaty dla nauczycieli „).
Metody i formy stosowane w pracy zawsze dobieram starannie, biorąc pod uwagę możliwości rozwojowe dzieci, ich zainteresowanie oraz aktywizację. Prywatnie uwielbiam obcować z naturą podczas hamakowania w lesie czy górskich wędrówek. Pracuję nad umiejętnością gry na ukulele, aby można było to nazwać grą.
Pracowałam na Oddziale Onkologicznym, w Domu Pomocy Społecznej z osobami dotkniętymi sprzężonymi niepełnosprawnościami oraz w Szkole
i Przedszkolu z dziećmi i młodzieżą.
Z mojej fascynacji językiem, jego przyswajaniem przez dzieci oraz trudnościami w tym obszarze zrodziła się potrzeba pogłębienia wiedzy w tym zakresie.
W związku z tym ukończyłam studia Logopedyczne na Uniwersytecie Śląskim.
Obecnie pracuję głównie z dziećmi w wieku przedszkolnym pomagając im korygować wady wymowy
oraz ćwiczyć słuch fonematyczny.
Pomagam także dzieciom z afazją motoryczną rozwojową, opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną oraz parcjalnymi deficytami w ramach terapii WWRD.
W terapię logopedyczną wplatam ćwiczenia korygujące inne współwystępujące deficyty, a całość zajęć staram się prowadzić w formie zabaw i gier, aby nabywanie nowych umiejętności sprawiało dzieciom frajdę.
Jestem fizjoterapeutą z zamiłowania z sercem na dłoni, w pracy z najmłodszymi podążam za ich naturalnym potencjałem wspierając ich rozwój motoryczny w sposób dla nich bezpieczny. Zawsze uśmiechnięta i otwarta pozwalam dziecku stopniowo oswajać się z nową sytuacją, aby w pełni ukazało ono wachlarz swoich zdolności motorycznych.
Ogromnie pasjonuje mnie rehabilitacja stomatologiczna u dzieci i dorosłych. Zajmuje się również przygotowaniem niemowląt do zabiegu podcięcia krótkiego wędzidełka języka.
Prywatnie jestem pasjonatką wędrówek po górach i śpiewu;)
Na co dzień pracuję jako wychowawca w przedszkolu integracyjnym oraz prowadzę zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, jak również zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci w wieku 3-6 lat. W pracy wykorzystuję wiele metod aktywizujących oraz nowoczesne technologie.
Obecnie pracuje jako nauczyciel i pedagog w Niepublicznym Przedszkolu dla Dzieci Niepełnosprawnych w Gliwicach. Posiada kwalifikacje
z zakresu Terapii Ręki, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Sensoplastyki. Nieustannie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach podnosząc swoje kwalifikacje, by móc prowadzić jak najefektywniejszą terapię.
Jestem ambitną, pełną zaangażowania w swoje cele osobą. Bardzo lubię pracę z dziećmi a dzięki pedagogicznemu przygotowaniu z łatwością nawiązuję z nimi kontakt. W metodzie Integracji Sensorycznej cenię sobie bliską relacje z pacjentem. Chcąc jak najlepiej pomóc moim podopiecznym w ich trudnościach, zawsze staram się patrzeć holistycznie na dany problem, gdyż wiem, że najważniejszym jest zlokalizowanie przyczyny danego zaburzenia a nie skupianie się na jego objawach. W najbliższych planach mam ciągłe doskonalenie się i korzystanie z wielu kursów i szkoleń aby móc w swojej pracy jak najlepiej pomagać małym pacjentom i ich rodzicom.
Jako psycholog doświadczenie zdobywałam w Centrum Zdrowia Psychicznego i Leczenia Uzależnień w Gliwicach, gdzie pracowałam z osobami z tzw. podwójną diagnozą, u których występuje jednocześnie choroba psychiczna i uzależnienie od środków psychoaktywnych. Prowadziłam z pacjentami zajęcia indywidualne oraz grupowe, w tym dotyczące uzależnień behawioralnych, autogenny trening Schultza, także mikrowykłady, psychozabawy i warsztaty. Prowadziłam ponadto społeczności terapeutyczne systematycznie współpracując z rodzinami pacjentów. Pracowałam również w Poradni Leczenia Uzależnień w CZPiLU w Gliwicach, gdzie prowadziłam indywidualne terapie oraz w Poradni Zdrowia Psychicznego, gdzie leczyłam osoby z zaburzeniami psychicznymi/zaburzenia lękowe, depresyjne/, a także z problemami rodzinnymi, traumami.
Pomoc ludziom zawsze była moim celem, dlatego wkładam wiele zaangażowania w terapię zarówno dorosłych, jak i dzieci. Ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdego pacjenta, a także współpraca i włączenie w terapię rodziny.
W obszarze moich zainteresowań znajdują się:
– żywienie dzieci, głownie w aspekcie niedoborów żywieniowych i nadmiernego spożycia soli i cukru,
– wybiórczość pokarmowa
– wpływ słabego napięcia mięśniowego na występowanie wad wymowy,
– ortodoncja,
Uwielbiam wycieczki rowerowe i góry o każdej porze roku. Kilka lat temu pokochałam morze, nad które z przyjemnością wracam.
Zaburzenia z jakimi pracuje:
Zaburzenia motoryki małej i dużej, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej
Pracuje poprzez:
– ćwiczenia logopedyczne: oddechowe, artykulacyjne, fonacyjne, usprawniające motorykę i kinestezję narządów mowy, autokontroli słuchowej, słuchu fonematycznego,
– uczulanie miejsc artykulacji,
– pokaz i wyjaśnianie ułożenia narządów artykulacyjnych,
– odczytywanie mowy z ruchu ust,
– mechaniczne układanie narządów artykulacyjnych za pomocą szpatułek,
– wykorzystanie pewnych nieartykułowanych dźwięków lub czynności fizjologicznych organizmu do tworzenia nowych głosek, np. wibrację, chuchanie itp.
Problemami z jakimi pracuje:
Afazja
Alalia (afazja rozwojowa)
Anartria
Ankyloglosja
Dyslalia
Elizja
Echolalia
Gammacyzm
Paragammacyzm
Kappacyzm
Parakappacyzm
Kinestezja artykulacyjna
Lambdacyzm
Paralambdacyzm
Mutyzm
Metateza, przestawka
Mowa bezdźwięczna
Opóźniony rozwój mowy
Rotacyzm
Pararotacyzm
Sygmatyzm
Parasygmatyzm
Autyzm
Pracuje z:
Spektrum autyzmu, Zespół Aspergera, dzieci z niepełnosprawnością umysłową w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym.
Ukończyłam studia licencjackie z Pedagogiki Wczesnoszkolnej oraz studia podyplomowe z zakresu Integracji Sensorycznej, a także roczne Studium Terapii Rodzin w Dolnośląskim Centrum Psychoterapii. Regularnie uczestniczę w szkoleniach doskonalących
W pracy z dziećmi podążam za potrzebami dziecka, wzmacniając pozytywne strony i rozwijając obszary deficytowe. Pracuję z dziećmi w spektrum autyzmu, z afazją, niepełnosprawnością intelektualną oraz zaburzeniami integracji sensorycznej.
Pracę z młodzieżą i dorosłymi prowadzę w formie wsparcia i poradnictwa psychologicznego. Wykorzystuję elementy psychoedukacji, metody ACT, NVC oraz podejścia systemowego.