Zespół specjalistów Poradni

Anna Sękowska
Certyfikowany diagnosta ADOS-2 i ADI-R,. Psycholog, Psychoterapeuta Dzieci i Młodzieży w trakcie procesu certyfikacji
Absolwentka Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, dyplomowany Diagnosta z kwalifikacjami pedagogicznymi, Trener Umiejętności Społecznych. Obecnie w trakcie szkolenia Psychoterapii Dzieci i Młodzieży w Laboratorium Psychoedukacji w Warszawie oraz w trakcie procesu certyfikacyjnego na terapeutę uzależnień Krajowego Biura ds. Narkomanii.
Pracuje z dziećmi i młodzieżą w atmosferze szacunku i uważności podążając za ich potrzebami, by jak najlepiej zrozumieć ich Świat. Kieruje się podejściem holistycznym, rozumieniem trudności w odniesieniu do całej rodziny.

Małgorzata Tomaszewska
psycholog młodzieży i osób dorosłych, psychoterapeuta
Jestem absolwentką UAM w Poznaniu. W pracy specjalizuję się w problematyce emocjonalnej, rodzinnej oraz w zaburzeniach zachowania dzieci i młodzieży. Ukończyłam m. in. Studia Podyplomowe w zakresie:
Systemowa Terapia Rodzin (W-wa Synapsis)
Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży (UŚ)
Pedagogika Lecznicza i Alternatywna (PTHP)
Systemowe Rozumienie Rodziny (Krakowska Fundacja Rozwoju Psychoterapii)
Mam ponad 35 letnie doświadczenie w pracy psychologa z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną (szkolnictwo integracyjne i specjalne) oraz z dorosłymi cierpiącymi na afazję (SON).

Aleksandra Czopik
psycholog dzieci młodzieży i osób dorosłych
Psycholog ze specjalnością kliniczną i sądową. Absolwentka jednolitych studiów magisterskich z zakresu psychologii o specjalności kliniczno-sądowej na Krakowskiej Akademii im Andrzeja Frycza Modrzewskiego w Krakowie.
Aktualnie w trakcie studiów na kierunku lekarskim na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Prowadziła badania dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych u pacjentów chorych na schizofrenię oraz nadużywających substancji psychoaktywnych.
Doświadczenie zdobywała min. w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, Ośrodkach Leczenia Uzależnień, Oddziałach Psychiatrycznych. Zajmuje się diagnozą deficytów poznawczych u pacjentów neurologicznych oraz udarowych, udziela licznych konsultacji na oddziałach pediatrycznych, intensywnej terapii, onkologii oraz chirurgii. Ma na swoim koncie setki godzin konsultacji indywidualnych.
Bogate doświadczenie w terapii uzależnień oraz w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania.
Posiada uprawnienia i kompetencje do pracy ze sprawcami przemocy domowej metodą Duluth.
Ciągle podnosi swoje kwalifikacje oraz uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach psychoterapii. Od 2016 roku trener Centrum Działań Profilaktycznych gdzie prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu profilaktyki. Trener programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Magdalena Gołębiewska-Leszner
pedagog, terapeuta ręki, terapeuta integracji sensorycznej
Jestem absolwentką studiów magisterskich z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Doświadczenie jako pedagog zdobywałam podczas pracy w specjalistycznej placówce wsparcia dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, znajdujących się w sytuacjach kryzysowych. Ukończyłam także studia na Akademii WSB z zakresu Integracji sensorycznej z terapią ręki. Aktualnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. Na co dzień pracuję w przedszkolu terapeutycznym jako wychowawca grupy dzieci 4-5 letnich, głównie w spektrum autyzmu. Praca z dziećmi sprawia mi dużo satysfakcji, staram się w niej zapewnić maluchom odpowiednie warunki do rozwoju i poznawania otaczającego ich świata.
Zaburzenia:
Autyzm,
niepełnosprawności ruchowe,
afazja.
Myroslava Volosenko
fizjoterapeuta dzieci i dorosłych
Mam na imię Mirka, będę twoim fizjoterapeutą. Specjalizuję się w wadach postawy u dzieci. Również pracuję z osobami dorosłymi. Pomogę Ci uporać się z nagłym lub przewlekłym bólem. Cechuje mnie duża empatia i życzliwość. W pracy kieruję się dobrem pacjenta, zawsze podchodzę indywidualnie do jego potrzeb. W życiu prywatnym jestem duszą artysty śpiewam, piszę wiersze i uwielbiam fotografie. Zapraszam do współpracy. Wierzę, że razem stworzymy zgrany duet i pokonamy każdy ból.
Metody pracy:
Stosuję terapię manualną w postaci masażu głębokiego,
masażu poprzecznego,
rozluźnienie punktów spustowych,
PIR,
neuromobilizacje,
PNF,
kinezjotaping oraz trening taśmami Thera Band.
Wykorzystuję elementy metody FITS, korzystam z trójwymiarowej manualnej terapii stóp według Barbary Zukunft-Huber.
Zaburzenia:
U dzieci: wady postawy, skolioza, koślawość, szpotawość kolan, wady stóp, asymetryczne ustawienie łopatek, asymetryczne ustawienie obręczy barkowej, plecy okrągłe, plecy płaskie, choroba Scheuermana, obniżone napięcie.
U dorosłych: zespoły pourazowe, kontuzje, zerwanie/naderwanie stożka rotatorów stawu barkowego, urazy stawu kolanowego, zespoły bólowe kręgosłupa, zapalenie mięśnia gruszkowatego, przewlekła rwa kulszowa, bóle odcinka szyjnego, stany przeciążeniowe, łokieć tenisisty, łokieć golfisty.
Osoby starsze: złamania po upadku, endoproteza stawu kolanowego, biodrowego, zespoły bólowe kręgosłupa.
Agnieszka Duda-Wąs
logopeda, pedagog, terapeuta poznawczo-behawioralny
Jestem absolwentka Uniwersytetu Śląskiego, na którym zdobyłam tytuł pedagoga wczesnoszkolnego oraz przedszkolnego. Ukończyłam również kierunek związany z pedagogiką i psychologią dziecka. Ponad to jestem terapeutą poznawczo-behawioralnym. Tytuł terapeuty uzyskałam
w Centrum Terapii Behawioralnej we Wrocławiu. Zajmuję się również diagnozą i terapią logopedyczną. W swojej terapii logopedycznej staram się włączać elementy zabawy walcząc z wadami wymowy, jąkaniem oraz wszelkimi innymi problemami natury logopedycznej. W związku z charakterem mojej pracy zawodowej miałam do czynienia z różnorodnymi problemami rozwojowymi. Pracuję między innymi z dziećmi w spektrum Autyzmu, Zespołem Downa, Zespołem Aspergera, niepełnosprawnością intelektualną, prowadzę również WWR. Biorąc pod uwagę wiek moich podopiecznych w swojej pracy zawodowej kieruję się przede wszystkim stworzeniem miłej, przyjaznej i bezpiecznej atmosfery oraz zapewnieniu świetnej zabawy.
Monika Pawleta
pedagog, koordynator ds. WWRD, wychowawca przedszkolny
Jestem absolwentką Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych w Gliwicach, które ukończyłam tytułem magistra z zakresu terapii pedagogicznej z elementami neuroedukacji.
Na co dzień pracuję jako wychowawca w przedszkolu integracyjnym oraz prowadzę zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, jak również zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci w wieku 3-6 lat. W pracy wykorzystuję wiele metod aktywizujących oraz nowoczesne technologie.
Anna Chuda-Gołębiewska
fizjoterapeuta
Absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach gdzie zdobyłam tytuł magistra fizjoterapii.
Jestem fizjoterapeutą z zamiłowania z sercem na dłoni, w pracy z najmłodszymi podążam za ich naturalnym potencjałem wspierając ich rozwój motoryczny w sposób dla nich bezpieczny. Zawsze uśmiechnięta i otwarta pozwalam dziecku stopniowo oswajać się z nową sytuacją, aby w pełni ukazało ono wachlarz swoich zdolności motorycznych.
Ogromnie pasjonuje mnie rehabilitacja stomatologiczna u dzieci i dorosłych. Zajmuje się również przygotowaniem niemowląt do zabiegu podcięcia krótkiego wędzidełka języka.
Prywatnie jestem pasjonatką wędrówek po górach i śpiewu;)
Małgorzata Kuberek
psycholog dzieci i młodzieży, pedagog
Bliskie jest mi podejście terapii systemowej, która trudności tłumaczy w kontekście rodzinnym.
W swojej pracy kieruję się dobrem małego człowieka, relacją opartą na zrozumieniu i szacunku. Staram się być dobrym obserwatorem i uczestnikiem zabawy dziecka. Przyjmuje dzieci od 1 roku życia, dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Robert Dubel
fizjoterapeuta, terapeuta Integracji Sensorycznej
Magister fizjoterapii z wieloletnim doświadczeniem. Zajmuje się schorzeniami neurologicznymi i ortopedycznymi.
Wykonuje terapię oraz diagnozę Integracji Sensorycznej.
Ewelina Chrostek
Terapeuta integracji sensorycznej, oligofrenopedagog
Absolwentka Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu: edukacji wczesnoszkolnej, oligofrenopedagogiki, diagnozy i terapii psycho–pedagogicznej, edukacji i rewalidacji osób z autyzmem i zespołem Aspergera, logopedii oraz terapii integracji sensorycznej i terapii zajęciowej.
Obecnie pracuje jako nauczyciel i pedagog w Niepublicznym Przedszkolu dla Dzieci Niepełnosprawnych w Gliwicach. Posiada kwalifikacje
z zakresu Terapii Ręki, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Sensoplastyki. Nieustannie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach podnosząc swoje kwalifikacje, by móc prowadzić jak najefektywniejszą terapię.
Natalia Góra
psycholog młodzieży i osób dorosłych
Jestem absolwentką Psychologii na Akademii Humanitas w Sosnowcu ze specjalnością: Psychologia Kliniczna i Osobowości. Swoją wiedzę i doświadczenie wzbogacałam w szpitalu MSWiA w Katowicach (między innymi na Dziennym Oddziale Leczenia Zaburzeń Nerwicowych) oraz w Ośrodku Interwencji Kryzysowej w Gliwicach. Stale podnoszę swoje kwalifikacje uczestnicząc w szkoleniach i warsztatach. Ważne jest dla mnie indywidualne podejście do każdej osoby. Skupiam się na zasobach, potencjale i mocnych stronach swoich klientów. Zawsze staram się zrozumieć ich potrzeby, problemy i trudności żeby wspólnie wypracować skuteczne rozwiązania. Moja praktyka opiera się na zaufaniu, współpracy i bezpiecznej atmosferze, w której każdy może poczuć się akceptowany i zrozumiany.
Metody pracy
Rozmowa kierowana/wywiad
Psychoedukacja
Karty pracy
Zaburzenia
trudności emocjonalne i związane z nastrojem
trudności związane z niepokojem psychicznym i lękami
trudności w relacjach (międzyludzkich, partnerskich, rodzinnych)
doświadczanie nadmiernego stresu
kryzysy, zmiany i trudne momenty życiowe
straty/żałoba
problemy z poczuciem własnej wartości, samooceną i akceptacją
Justyna Szyszka
psycholog dzieci i młodzieży, trener TUS
Jestem psychologiem po 5-letnich studiach magisterskich na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jestem również certyfikowanym terapeutą Instrumental Enrichment Metodą Feuersteina. Posiadam członkostwo Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zajmuję się dziećmi oraz młodzieżą do 14 roku życia. Głównymi obszarami mojej pracy są usprawnianie funkcjonowania poznawczego (głównie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z spektrum autyzmu) oraz praca nad nieprawidłowościami w rozwoju emocjonalno-społecznym. Prowadzę również diagnozę psychologiczną oraz pedagogiczną oraz zajęcia w ramach Treningu Umiejętności Społecznych.
Marta Szalińska
logopeda, surdopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta ręki
Absolwentka pedagogiki specjalnej z zakresu surdopedagogiki na WSP w Krakowie, studiów podyplomowych w zakresie logopedii i terapii pedagogicznej na Uniwersytecie Opolskim oraz rocznego kursu kwalifikacyjnego z zakresu oligofrenopedagogiki.
Uzyskała certyfikat ukończenia kursu szkoleniowego w zakresie stymulacji audio-psycho-lingwistycznej za pomocą metody Tomatisa na I poziomie pedagogicznym. Warsztat terapeutyczny doskonaliła uczestnicząc w szkoleniu z zakresu kursu bazowego „Terapii behawioralnej w teorii i praktyce” oraz kursie terapii ręki.
Doświadczenie zawodowe zdobywała pracując w przedszkolu integracyjnym, Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz jako wolontariusz w “A-Afazja Klubie” wspierającym osoby chore z afazją a także ich rodziny.
Obecnie pracuje jako logopeda w Zespole Szkół Ogólnokształcących Specjalnych nr 7 w Gliwicach oraz w przedszkolu w Rudzie Śląskiej. Dodatkowo prowadzi warsztaty sensoryczno-logopedyczne dla dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców.
dr Monika Mucha Janota
Pedagog zdrowia, Terapeuta Integracji Sensorycznej
Jestem dyplomowanym Pedagogiem o specjalności Edukacja zdrowotna z rehabilitacją, a także wieloletnim nauczycielem masażu oraz wykładowcą Medycyny Fizykalnej. Na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach na Wydziale Fizjoterapii uzyskałam tytuł naukowy Doktor nauk o zdrowiu. Chcąc rozszerzać swoją wiedze z zakresu Integracji Sensorycznej podjęłam studia podyplomowe na tym kierunku.
W związku z tym, że jestem wieloletnim pedagogiem pasjonuje mnie praca z dziećmi. Cały czas poszerzam swoją wiedzę aby w sposób najlepszy i najbardziej ciekawy pomagać małym pacjentom w funkcjonowaniu. Dzięki holistycznemu podejściu do terapii staram się zwalczać nie objawy, a źródło dysfunkcji. Daję dzieciom narzędzia, które prawidłowo wykorzystają w terapii oraz zapewnią szczęście i radość.
Barbara Strzempa
tyflopedagog, oligofrenopedagog, terapeuta ręki, trener TUS
Jestem pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w zakresie wsparcia, kompensacji i rewalidacji dzieci i młodzieży, a także dorosłych. Absolwentką studiów o specjalnościach: resocjalizant, tyflopedagog, oligofrenopedagog, a także kursów doskonalących w zakresie między innymi: terapii zajęciowej, terapii ręki i umiejętności grafomotorycznych I i II stopnia, neurokinezjologicznej terapii taktylnej S. Masgutowej, sensoplastyki czy Empathy Dolls. Doświadczenia zawodowego nabywałam podczas pracy w szkołach zarówno ogólnodostępnych, jak i specjalnych oraz z oddziałami integracyjnymi, a także w przedszkolach. Jestem wieloletnim wykładowcą pedagogicznych studiów podyplomowych oraz edukatorem rad pedagogicznych.
Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży, a także warsztaty i indywidualne porady dla rodziców.
Praca terapeutyczna jest moją pasją, a uśmiech i satysfakcja dzieci najlepszym napędem do towarzyszenia dzieciom w pokonywaniu kolejnych wyzwań.
Prywatnie jestem mamą, opiekunką piątki zaadoptowanych kotów i rękodzielniczką. Wypoczywam na wsi, wśród książek lub przy dobrym filmie.
Miłosz Płóciennik
psycholog, trener TUS
Weronika Gajdzik
trener TUS
Jestem magistrantką V roku psychologii na Uniwersytecie Śląskim oraz certyfikowanym trenerem umiejętności społecznych I i II stopnia. Naukowo interesuję się psychologią rozwoju dziecka oraz rodziny a także aspektem relacji międzyludzkich.
Doświadczenie zawodowe zdobywałam podczas praktyk w Środowiskowym Domu Samopomocy „MAGNOLIA” w Opolu a także podczas stażu psychologicznego w Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „ALTER” w Chorzowie.
Aktualnie pracuję jako trener umiejętności społecznych i prowadzę zajęcia grupowe dla dzieci w różnym wieku. Podstawą mojej pracy z dziećmi jest empatyczne podejście oraz budowanie przyjaznej relacji opartej na zaufaniu i bezpieczeństwie.
Prywatnie interesuję się podróżami, muzyką oraz sztuką.
Dawid Żołnierek
pedagog
Pedagogika resocjalizacyjna z profilaktyką społeczną, Pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, Pedagogika korekcyjna. Od ponad 6 lat pracuje w Placówce Opiekuńczo-Wychowawczej z dziećmi oraz młodzieżą, stąd problemy młodego pokolenia nie są mi obce. Uważam, że problemy z którymi dzieci się spotykają są bardzo ważne i trzeba do nich odpowiednio podejść. Praca z dziećmi jest moją pasją. Nie ma nic lepszego jak widok małej uśmiechniętej twarzy, która po ciężkich wydarzeniach pomimo młodego wieku jest w stanie dalej okazywać pozytywne uczucia.
Patrycja Tarabuła
pedagog, trener TUS
Absolwentka Kolegium Nauk Społecznych Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W swojej pracy wykorzystuje elementy metod pedagogiki zabawy, E. Gruszczyk- Kolczyńskiej oraz trening umiejętności społecznych. Stale podnoszę swoje kwalifikację inspirując się nowymi metodami pracy, ulepszając swój warsztat pracy. Pracuję głownie z najmłodszymi pacjentami kierując się indywidualnym podejściem do każdego z nich.
Metody pracy
Opowiadania, rozmowy, zagadki,
elementy metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej,
gry i zabawy ogólnorozwojowe,
zabawy rozwijające sprawność dotykową w tym wykorzystanie m.in. sypkich materiałów, poznanie różnych konsystencji oraz faktur
Zaburzenia
Zaburzenia motoryki małej i dużej,
zaburzenia emocjonalne,
zaburzenia w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Iwona Horyniecka
fizjoterapeuta, terapeuta integracji sensorycznej
W pracy z dzieckiem niezwykle ważne jest dla mnie holistyczne podejście do pacjenta. Staram się, aby mały pacjent jak i jego opiekunowie czuli się podczas terapii komfortowo i aby przebiegała ona w przyjaznej atmosferze. Prywatnie sama jestem mamą i wiem jak ważne jest uwzględnienie rodzica w terapii małego pacjenta.
Metody pracy
NTD Bobath
Zaburzenia
asymetria,
zaburzenia napięcia mięśniowego,
choroby genetyczne,
MPD
Agnieszka Dąbrowska
logopeda, oligofrenopedagog
Przedstawiamy Agnieszkę Dąbrowską – specjalistkę pełną pasji do pracy z dziećmi oraz z wyjątkowo pozytywnym podejściem do każdego pacjenta!
Wyjątkowe Kwalifikacje:
Agnieszka Dąbrowska ukończyła studia podyplomowe w zakresie:
– Przygotowania psychologiczno-pedagogicznego i dydaktycznego
– Logopedii
– Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami intelektualnymi (oligofrenopedagogiki)
Posiada również cenne tytuły:
– Opiekuna Medycznego
– Instruktora Sportu
Aktualnie kontynuuje naukę na kierunkach pielęgniarstwo, neurologopedia oraz surdologopedia na poziomie podyplomowym.
Pasja i Profesjonalizm:
Agnieszka Dąbrowska cechuje się niezwykłym zaangażowaniem oraz pozytywnym podejściem do każdego pacjenta. Jej doświadczenie oraz nieustanne doskonalenie umiejętności poprzez różnorodne kursy zapewniają najwyższy poziom opieki.
Ukończone Kursy:
– Mutyzm wybiórczy – skuteczne metody terapii
– Nerwy czaszkowe i neurologia w praktyce logopedy
– Język migowy dla służb medycznych
– Trudne zachowania pacjentów – metody i techniki postępowania
– Terapia skoncentrowana na współczuciu dla uchodźców i osób przeżywających traumę|
– Opóźniony rozwój mowy – praktyczne wskazówki do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
– ABC procesu terapeutycznego, czyli jak odnieść sukces w terapii
– ABC TERAPII LOGOPEDYCZNEJ
– Wędzidełka – studia przypadków
– Podstawy badania fizykalnego
Kontakt z Pacjentami:
Agnieszka Dąbrowska ma wyjątkowy talent w nawiązywaniu kontaktu i budowaniu relacji z pacjentami. Jej ciepłe podejście oraz pełne zrozumienie potrzeb dzieci sprawiają, że każda wizyta staje się przyjemnym i pozytywnym doświadczeniem.
Jako logopeda pracujący z dziećmi, specjalizuję się w diagnozowaniu i terapii zaburzeń mowy, języka oraz komunikacji.
Moją misją jest wspieranie dzieci, w tym dzieci autystycznych oraz z niedosłuchem, w osiąganiu pełni ich potencjału komunikacyjnego.
– Szczególnie dla mnie ważne jest uzyskanie informacji o rozwoju dziecka, jego zdrowiu, historii medycznej oraz funkcjonowaniu społecznym i emocjonalnym.
– Przeprowadzam kompleksowe badania artykulacji, słownictwa, gramatyki oraz rozumienia języka.
– Oceniam umiejętności komunikacyjne, zarówno werbalne, jak i niewerbalne.
– Wykonuję masaże logopedyczne oraz ćwiczenia miofunkcjonalne.
– Diagnozuję wady wymowy, opóźnienia rozwoju mowy, dysleksję, jąkanie, mutyzm wybiórczy oraz inne zaburzenia komunikacyjne.
– Specjalizuję się w ocenie umiejętności komunikacyjnych, interakcji społecznych oraz ewentualnych zachowań trudnych.
– Tworzę spersonalizowane plany terapii, dostosowane do unikalnych potrzeb każdego dziecka.
– Prowadzę ćwiczenia poprawiające wymowę konkretnych dźwięków oraz uczę prawidłowych wzorców artykulacyjnych
– Stymuluję rozwój słownictwa, gramatyki oraz umiejętności narracyjnych
– Pomagam w poprawie płynności wypowiedzi w przypadku jąkania lub innych zaburzeń rytmu i tempa mowy.
– Pracuję nad rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych, zarówno werbalnych, jak i niewerbalnych.
– Wspomagam interakcje społeczne poprzez gry i ćwiczenia interakcyjne.
– Udzielam wskazówek i strategii do pracy z dzieckiem w domu, aby terapia była jak najbardziej efektywna.
– Pomagam dzieciom budować pewność siebie i pozytywną samoocenę poprzez sukcesy w terapii mowy.
Moim celem jest wspieranie dzieci w rozwijaniu ich umiejętności komunikacyjnych, co jest kluczowe dla ich sukcesów edukacyjnych i społecznych. Dostosowuję moje działania do indywidualnych potrzeb każdego dziecka, aby zapewnić najlepsze możliwe wyniki terapeutyczne.

Anna Lebelt
logopeda, pedagog
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku: pedagogika specjalna oraz studia podyplomowe na kierunku: logopedia kliniczna. Zajmuję się diagnozą i terapią logopedyczną. W swojej pracy staram się włączać elementy zabawy do walki z występującymi u dzieci wadami wymowy. Pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, afazją motoryczną i zaburzeniami miofunkcjonalnymi. Ze względu na wiek moich podopiecznych staram się dbać o miłą atmosferę na zajęciach, a także dobierać metody i formy pracy do możliwości dzieci.
Metody pracy
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania,
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji,
Logorytmika,
Elementy masażu wg. Stecko,
Terapia orofacjalna,
Zabawy paluszkowe
Zaburzenia
ORM (opóźniony rozwój mowy),
dyslalia,
afazja rozwojowa,
zaburzenia miofunkcjonalne
Katarzyna Rosak
fizjoterapeuta dziecięcy
Nazywam się Katarzyna Rosak i jestem fizjoterapeutą dziecięcym opierającym swoją pracę głównie o terapię neurorozwojową NDT – Bobath. Najbliższa jest mi praca z niemowlętami, a najważniejszym aspektem jest całościowe spojrzenie na potrzeby dziecka i jego rodziny. Na sercu leży mi również czas, który poświęcam na pracę z małym pacjentem. Chcę aby każdy otrzymał tyle uwagi, ile naprawdę potrzebuje wraz z konkretnymi informacjami, co do przebiegu rozwoju maluszka na różnych jego etapach.
Metody pracy
NDT – Bobath
PNF
Zaburzenia
opóźnienie rozwoju psychomotorycznego,
wcześniactwo,
kręcz szyi,
zaburzenia dystrybucji napięcia mięśniowego,
mózgowe porażenie dziecięce,
choroby nerwowo-mięśniowe
zespoły genetyczne
Dorota Piecha-Dudek
pedagog, socjoterapeuta
Moje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako instruktor terapii zajęciowej a następnie w szkole podstawowej z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pracy podążam za uczestnikami terapii. Bardzo ważny jest dla mnie sam proces i relacja pomiędzy terapeutą a dzieckiem. Wykorzystując różne techniki staram się udzielać jak najwięcej wsparcia i zrozumienia osobom, z którymi mam okazję pracować, aby mogły w pełni rozwinąć swój potencjał. Obecnie jestem na I roku Szkoły Psychoterapii i Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej i w przyszłości chciałabym pracować jako psychoterapeutka.
Jestem założycielką Fundacji Naturalnego Rozwoju, której celem jest uwrażliwianie dzieci i młodzieży na kontakt z naturą i dbanie o środowisko. Prowadzimy warsztaty i zajęcia terenowe. Zajęcia są świetną okazją do rozwijania umiejętności motorycznych, budowania samodzielności oraz do doświadczania świata wszystkimi zmysłami.
Metody pracy
Metoda zabawowa
Stymulacja sensoryczna
Arteterapia
Sensoplastyka
Polisensoryczne doświadczanie
Zaburzenia
Zaburzenia ASD
Niepełnosprawność intelektualna
Zaburzenia emocjonalne
Michał Strzempa
psycholog dzieci i młodzieży
Jestem absolwentem kierunku psychologia Akademii Górnośląskiej w Katowicach, Trenerem Funkcji Poznawczych oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. Specjalizuję się w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą. Cenię sobie zaangażowanie rodziców we współpracę ze specjalistami. Podążając za rozwojem nauk psychologicznych regularnie podnoszę swoje umiejętności i kwalifikacje. Prywatnie jestem wielbicielem japonistyki, literatury pięknej oraz kotów.
Metody pracy:
– bajkoterapia
– sensoplastyka
– elementy mindfullness
– elementy CBT
– metody aktywizujące
– TUS
– trening funkcji poznawczych
Zaburzenia:
– zaburzenia funkcji poznawczych
– nadpobudliwość psychoruchowa
– zaburzenia funkcji społecznych i emocjonalnych
Magdalena Botor
psycholog dzieci i młodzieży
Jestem psychologiem ze specjalnością kliniczną oraz rozwojową, absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyłam dwuletni Blok Kształcenia Nauczycielskiego, jestem w trakcie studiów podyplomowych z zakresu Muzykoterapii. Swoją wiedzę oraz umiejętności stale poszerzam o udział w szkoleniach i warsztatach. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami. W pracy bliskie jest mi podejście terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej. Podstawą mojej pracy jest autentyczność oraz budowanie relacji opartej na zaufaniu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. pracując w świetlicy socjoterapeutycznej, współprowadząc grupę terapeutyczno-rozwojową dla młodzieży w „Pracowni Rozwoju Osobistego” oraz realizując praktyki m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej „PROGRESS”, placówce wsparcia dziennego dla dzieci „Przystań” oraz na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym „Medican”.
Metody pracy
elementy treningu umiejętności społecznych
modelowanie zachowania,
bajkoterapia,
rozmowa kierowana,
karty pracy,
praca ze zdjęciami lub obrazkami,
gry i zabawy edukacyjne,
terapia przez zabawę,
psychoedukacja
Zaburzenia
Zajęcia terapeutyczne w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju,
Praca z rodzicami zgłaszającymi trudności wychowawcze,
Praca z dziećmi przejawiającymi trudności w zakresie funkcjonowania poznawczego, społecznego oraz emocjonalnego
Kinga Krajs
logopeda
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, gdzie ukończyła kierunek Pedagogika – Edukacja Wczesnoszkolna i Wychowanie Przedszkolne oraz studia podyplomowe z zakresu Pedagogiki Specjalnej-Logopedia na Instytucie Studiów Podyplomowych w Tychach. Swoje doświadczenie zdobywała podczas kilkuletniej pracy w przedszkolach oraz podczas praktyk w szkołach podstawowych, przedszkolach oraz poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Nieustannie ma potrzebę poszerzania swojej wiedzy i zdobywania nowych kompetencji w tym zakresie na licznych szkoleniach. W swojej pracy stawia na harmonijny rozwój każdego dziecka oraz indywidualne podejście.
Metody pracy
Ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne, logorytmiczne,
elementy zabawowe,
masaż logopedyczny,
ćwiczenia ogólnorozwojowe
Zaburzenia
Dyslalia,
ORM,
afazja,
autyzm
Kinga Badura
logopeda
Nazywam się Kinga Badura. Ukończyłam studia na Uniwersytecie Śląskim na kierunku „Edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne”, a następnie „Logopedia i medialna emisja głosu”. Praca z dziećmi od zawsze była moją pasją. Podczas zajęć tworzę miłą i przyjazną atmosferę, aby umilić dzieciom czas.
Metody pracy
Podczas zajęć wykorzystuję metodę wzrokowo-słuchową, masaż logopedyczny, kinesiotaping logopedyczny, usprawnianie narządów artykulacyjnych, usprawnianie słuchu fonemowego. Wykorzystuję również metodę przekształceń logopedycznych oraz elementy SMURF.
Zaburzenia
dyslalia, opóźniony rózwój mowy, afazja, nieprawidłowa pozycja spoczynkowa języka, nadmierne ślinienie się, pomoc w przyswajaniu wiedzy szkolnej/przedszkolnej, nauka czytania
Karolina Sagajdakow
psycholog dzieci młodzieży i osób dorosłych
Jestem psychologiem, zdobywającym doświadczenie w przedszkolach, domach dziecka, a także środowiskowym domu samopomocy. Bliskie jest mi podejście psychologii pozytywnej. Jestem również praktykiem metody Access Bars.
W pracy skupiam się na relacji opartej na otwartości, zaufaniu i szacunku, aby wspólnie odkrywać zasoby pomagające w pokonywaniu trudności.
Metody pracy
W pracy wykorzystuję karty pracy, elementy Mindfulness, Treningu Umiejętności Społecznych, a także pracę z metaforą i świadomym oddechem.
Zaburzenia
Poradnictwo psychologiczne z zakresu interwencji kryzysowej, trudności w relacjach, budowania poczucia własnej wartości, obniżania lęku, trudności emocjonalnych, rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych.

Aneta Rakowska
Fizjoterapeuta
Jestem fizjoterapeutą pediatrycznym, absolwentką Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach. Swoją praktykę zdobyłam podczas pracy w różnych placówkach w Katowicach, Bielsku-Białej, Gliwicach oraz Zabrzu. Wiedzę i umiejętności stale podnoszę uczestnicząc w różnych kursach specjalistycznych. W mojej pracy staram się nawiązać pozytywną relację z pacjentem, tak aby terapia odbywała się w przyjaznych i komfortowych warunkach.
Maria Meisner
Fizjoterapeuta
Jestem absolwentką Śląskiego Uniwersytetu Medycznego. Fizjoterapeutką dziecięcą jestem zarówno z zawodu, jak i zamiłowania. Pracuję z niemowlętami oraz dziećmi starszymi. Każdy najmniejszy postęp w rehabilitacji oraz uśmiech małego pacjenta jest dla mnie ogromną radością i motywacją do pracy. Cenię sobie również kontakt z rodzicami oraz opiekunami pacjentów.
Moją osobistą misją jest wspieranie oraz edukowanie rodzica w całym procesie rehabilitacji.
Martyna Weisner
fizjoterapeuta, fizjoterapeuta uroginekologiczny
Mam na imię Martyna. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku fizjoterapia na Śląskim Uniwersytecie Medycznym . Jestem certyfikowaną terapeutką manualną i fizjoterapeutką uroginekologiczną. Dzięki ukończeniu licznych kursów jestem w stanie pomagać ludziom z różnorodnymi schorzeniami. Praca z pacjentami przynosi mi wiele radości, lubię ten zawód, jest to moja pasja. Stale podnoszę swoje kwalifikacje. Jestem osobą radosną, empatyczną i cierpliwą. Sumiennie podchodzę do powierzonych mi zadań. Lubię rozmawiać ale potrafię także słuchać. Jestem miłośniczką zwierząt. Posiadam wspaniałą sunię o imieniu Fanta.
Metody pracy
terapia manualna
terapia uroginekologiczna, kobiet w ciąży
terapia metodami specjalnymi m.in. PNF, podstawy Bobath, podstawy Vojty, podstawy SI
terapia wad postawy
terapia stawów żuchwowo-skroniowych
terapia wisceralna
terapia blizn
klawiterapia
suche igłowanie
terapia punktów spustowych
głębokie rozluźnianie mięśniowo-powięziowe
drenaż limfatyczny
trening funkcjonalny
ćwiczenia indywidualne
kinesiotaping
fizykoterapia
masaż rozluźniający
Zaburzenia
schorzenia ortopedyczne, uroginekologiczne, pediatryczne, neurologiczne, onkologiczne, wisceralne, kardiologiczne, pulmonologiczne
Aleksandra Nieć
psycholog dziecięcy, pedagog
Jestem psychologiem, zdobywającym doświadczenie w przedszkolach, domach dziecka, a także środowiskowym domu samopomocy. Bliskie jest mi podejście psychologii pozytywnej. Jestem również praktykiem metody Access Bars.
W pracy skupiam się na relacji opartej na otwartości, zaufaniu i szacunku, aby wspólnie odkrywać zasoby pomagające w pokonywaniu trudności.
Metody pracy
W pracy wykorzystuję karty pracy, elementy Mindfulness, Treningu Umiejętności Społecznych, a także pracę z metaforą i świadomym oddechem.
Zaburzenia
Poradnictwo psychologiczne z zakresu interwencji kryzysowej, trudności w relacjach, budowania poczucia własnej wartości, obniżania lęku, trudności emocjonalnych, rozwijanie kompetencji emocjonalno- społecznych.
Magdalena Mitręga
logopeda
Z wykształcenia jestem absolwentką filologii polskiej Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach o specjalności nauczycielskiej. Ukończyłam studia logopedyczne na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie. Aktualnie w trakcie studiów w zakresie neurologopedii klinicznej na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. W trakcie zajęć logopedycznych wykorzystuję metody pracy dostosowane do potrzeb edukacyjnych każdego dziecka indywidualnie, zwracając uwagę na łączenie aktywności w zakresie: mowy, rozwoju komunikacji językowych, orientacji przestrzennej, motoryki małej, percepcji słuchowej. Opóźniony rozwój mowy dziecka jest zagadnieniem, które w szczególności interesuje mnie w mojej pracy zawodowej.
Metody pracy:
ćwiczenia artykulacyjne, oddechowe, fonacyjne, a także grafomotoryczne.
Zaburzenia:
Opóźniony rozwój mowy,
dyslalia
