Pracuje z dziećmi i młodzieżą w atmosferze szacunku i uważności podążając za ich potrzebami, by jak najlepiej zrozumieć ich Świat. Kieruje się podejściem holistycznym, rozumieniem trudności w odniesieniu do całej rodziny.
Jestem absolwentką UAM w Poznaniu. W pracy specjalizuję się w problematyce emocjonalnej, rodzinnej oraz w zaburzeniach zachowania dzieci i młodzieży. Ukończyłam m. in. Studia Podyplomowe w zakresie:
– Systemowa Terapia Rodzin (W-wa Synapsis)
– Psychokorekcja Zaburzeń Zachowania Dzieci i Młodzieży (UŚ)
– Pedagogika Lecznicza i Alternatywna (PTHP)
– Systemowe Rozumienie Rodziny (Krakowska Fundacja Rozwoju Psychoterapii)
Mam 35 letnie doświadczenie w pracy psychologa z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną (szkolnictwo integracyjne i specjalne) oraz z dorosłymi cierpiącymi na afazję (SON).
Aktualnie w trakcie studiów na kierunku lekarskim na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Prowadziła badania dotyczące zaburzeń funkcji poznawczych u pacjentów chorych na schizofrenię oraz nadużywających substancji psychoaktywnych.
Doświadczenie zdobywała min. w Ośrodkach Interwencji Kryzysowej, Ośrodkach Leczenia Uzależnień, Oddziałach Psychiatrycznych. Zajmuje się diagnozą deficytów poznawczych u pacjentów neurologicznych oraz udarowych, udziela licznych konsultacji na oddziałach pediatrycznych, intensywnej terapii, onkologii oraz chirurgii. Ma na swoim koncie setki godzin konsultacji indywidualnych.
Bogate doświadczenie w terapii uzależnień oraz w pracy z osobami zagrożonymi wykluczeniem społecznym, zaburzeniami zachowania.
Posiada uprawnienia i kompetencje do pracy ze sprawcami przemocy domowej metodą Duluth.
Ciągle podnosi swoje kwalifikacje oraz uczestniczy w licznych szkoleniach i warsztatach psychoterapii. Od 2016 roku trener Centrum Działań Profilaktycznych gdzie prowadzi szkolenia i warsztaty z zakresu profilaktyki. Trener programów rekomendowanych przez Państwową Agencję Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Jestem absolwentką studiów magisterskich z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Doświadczenie jako pedagog zdobywałam podczas pracy w specjalistycznej placówce wsparcia dla dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, znajdujących się w sytuacjach kryzysowych. Ukończyłam także studia na Akademii WSB z zakresu Integracji sensorycznej z terapią ręki. Aktualnie podnoszę swoje kwalifikacje na studiach podyplomowych z zakresu Edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (Oligofrenopedagogika), autyzmem oraz zespołem Aspergera. Na co dzień pracuję w przedszkolu terapeutycznym jako wychowawca grupy dzieci 4-5 letnich, głównie w spektrum autyzmu. Praca z dziećmi sprawia mi dużo satysfakcji, staram się w niej zapewnić maluchom odpowiednie warunki do rozwoju i poznawania otaczającego ich świata.
Zaburzenia:
Obecnie pracuję z dziećmi w spektrum autyzmu, niepełnosprawnościami ruchowymi, afazją.
Mam na imię Mirka, będę twoim fizjoterapeutą. Specjalizuję się w wadach postawy u dzieci. Również pracuję z osobami dorosłymi. Pomogę Ci uporać się z nagłym lub przewlekłym bólem. Cechuje mnie duża empatia i życzliwość. W pracy kieruję się dobrem pacjenta, zawsze podchodzę indywidualnie do jego potrzeb. W życiu prywatnym jestem duszą artysty śpiewam, piszę wiersze i uwielbiam fotografie. Zapraszam do współpracy. Wierzę, że razem stworzymy zgrany duet i pokonamy każdy ból.
Metody pracy:
Stosuję terapię manualną w postaci masażu głębokiego, masażu poprzecznego, rosluźnienie punktów spustowych, PIR, neuromobilizacje, PNF, kinezjotaping oraz trening taśmami Thera Band. Wykorzystuję elementy metody FITS, korzystam z trójwymiarowej manualnej terapii stóp według Barbary Zukunft-Huber.
Zaburzenia:
U dzieci: wady postawy, skolioza, koślawość, szpotawość kolan, wady stóp, asymetryczne ustawienie łopatek, asymetryczne ustawienie obręczy barkowej, plecy okrągłe, plecy płaskie, choroba Scheuermana, obniżone napięcie.
U dorosłych: zespoły pourazowe, kontuzje, zerwanie/naderwanie stożka rotatorów stawu barkowego, urazy stawu kolanowego, zespoły bólowe kręgosłupa, zapalenie mięśnia gruszkowatego, przewlekła rwa kulszowa, bóle odcinka szyjnego, stany przeciążeniowe, łokieć tenisisty, łokieć golfisty.
Osoby starsze: złamania po upadku, endoproteza stawu kolanowego, biodrowego, zespoły bólowe kręgosłupa.
Na co dzień pracuję jako wychowawca w przedszkolu integracyjnym oraz prowadzę zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju, jak również zajęcia korekcyjno-kompensacyjne dla dzieci w wieku 3-6 lat. W pracy wykorzystuję wiele metod aktywizujących oraz nowoczesne technologie.
Jestem fizjoterapeutą z zamiłowania z sercem na dłoni, w pracy z najmłodszymi podążam za ich naturalnym potencjałem wspierając ich rozwój motoryczny w sposób dla nich bezpieczny. Zawsze uśmiechnięta i otwarta pozwalam dziecku stopniowo oswajać się z nową sytuacją, aby w pełni ukazało ono wachlarz swoich zdolności motorycznych.
Ogromnie pasjonuje mnie rehabilitacja stomatologiczna u dzieci i dorosłych. Zajmuje się również przygotowaniem niemowląt do zabiegu podcięcia krótkiego wędzidełka języka.
Prywatnie jestem pasjonatką wędrówek po górach i śpiewu;)
Obecnie pracuje jako nauczyciel i pedagog w Niepublicznym Przedszkolu dla Dzieci Niepełnosprawnych w Gliwicach. Posiada kwalifikacje
z zakresu Terapii Ręki, Treningu Umiejętności Społecznych (TUS), Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, Sensoplastyki. Nieustannie uczestniczy w szkoleniach i warsztatach podnosząc swoje kwalifikacje, by móc prowadzić jak najefektywniejszą terapię.
Jestem psychologiem po 5-letnich studiach magisterskich na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Jestem również certyfikowanym terapeutą Instrumental Enrichment Metodą Feuersteina. Posiadam członkostwo Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Brytyjskiego Towarzystwa Psychologicznego. Zajmuję się dziećmi oraz młodzieżą do 14 roku życia. Głównymi obszarami mojej pracy są usprawnianie funkcjonowania poznawczego (głównie dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz dzieci z spektrum autyzmu) oraz praca nad nieprawidłowościami w rozwoju emocjonalno-społecznym. Prowadzę również diagnozę psychologiczną oraz pedagogiczną oraz zajęcia w ramach Treningu Umiejętności Społecznych.
W związku z tym, że jestem wieloletnim pedagogiem pasjonuje mnie praca z dziećmi. Cały czas poszerzam swoją wiedzę aby w sposób najlepszy i najbardziej ciekawy pomagać małym pacjentom w funkcjonowaniu. Dzięki holistycznemu podejściu do terapii staram się zwalczać nie objawy, a źródło dysfunkcji. Daję dzieciom narzędzia, które prawidłowo wykorzystają w terapii oraz zapewnią szczęście i radość.
Jestem pedagogiem z wieloletnim doświadczeniem w zakresie wsparcia, kompensacji i rewalidacji dzieci i młodzieży, a także dorosłych. Absolwentką studiów o specjalnościach: resocjalizant, tyflopedagog, oligofrenopedagog, a także kursów doskonalących w zakresie między innymi: terapii zajęciowej, terapii ręki i umiejętności grafomotorycznych I i II stopnia, neurokinezjologicznej terapii taktylnej S. Masgutowej, sensoplastyki czy Empathy Dolls. Doświadczenia zawodowego nabywałam podczas pracy w szkołach zarówno ogólnodostępnych, jak i specjalnych oraz z oddziałami integracyjnymi, a także w przedszkolach. Jestem wieloletnim wykładowcą pedagogicznych studiów podyplomowych oraz edukatorem rad pedagogicznych.
Prowadzę zajęcia indywidualne i grupowe dla dzieci i młodzieży, a także warsztaty i indywidualne porady dla rodziców.
Praca terapeutyczna jest moją pasją, a uśmiech i satysfakcja dzieci najlepszym napędem do towarzyszenia dzieciom w pokonywaniu kolejnych wyzwań.
Prywatnie jestem mamą, opiekunką piątki zaadoptowanych kotów i rękodzielniczką. Wypoczywam na wsi, wśród książek lub przy dobrym filmie.
Metody pracy:
– praca ze strukturami i fakturami
– terapia poprzez zabawę
– techniki wyciszające
– aktywizacja przez ruch
Absolwentka Kolegium Nauk Społecznych Politechniki Śląskiej w Gliwicach. W swojej pracy wykorzystuje elementy metod pedagogiki zabawy, E. Gruszczyk- Kolczyńskiej oraz trening umiejętności społecznych. Stale podnoszę swoje kwalifikację inspirując się nowymi metodami pracy, ulepszając swój warsztat pracy. Pracuję głownie z najmłodszymi pacjentami kierując się indywidualnym podejściem do każdego z nich.
Metody pracy
Opowiadania, rozmowy, zagadki, elementy metody E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, gry i zabawy ogólnorozwojowe, zabawy rozwijające sprawność dotykową w tym wykorzystanie m.in. sypkich materiałów, poznanie różnych konsystencji oraz faktur
Zaburzenia
Zaburzenia motoryki małej i dużej, zaburzenia emocjonalne, zaburzenia w zakresie koordynacji wzrokowo-ruchowej
W pracy z dzieckiem niezwykle ważne jest dla mnie holistyczne podejście do pacjenta. Staram się, aby mały pacjent jak i jego opiekunowie czuli się podczas terapii komfortowo i aby przebiegała ona w przyjaznej atmosferze. Prywatnie sama jestem mamą i wiem jak ważne jest uwzględnienie rodzica w terapii małego pacjenta.
Metody pracy
NTD Bobath
Zaburzenia
asymetria, zaburzenia napięcia mięśniowego, choroby genetyczne, MPD
Anna Lebelt
logopeda, pedagog
Ukończyłam studia magisterskie na kierunku: pedagogika specjalna oraz studia podyplomowe na kierunku: logopedia kliniczna. Zajmuję się diagnozą i terapią logopedyczną. W swojej pracy staram się włączać elementy zabawy do walki z występującymi u dzieci wadami wymowy. Pracuję z dziećmi z opóźnionym rozwojem mowy, dyslalią, afazją motoryczną i zaburzeniami miofunkcjonalnymi. Ze względu na wiek moich podopiecznych staram się dbać o miłą atmosferę na zajęciach, a także dobierać metody i formy pracy do możliwości dzieci.
Metody pracy
Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania,
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji,
Logorytmika,
Elementy masażu wg. Stecko,
Terapia orofacjalna,
Zabawy plauszkowe
Zaburzenia
ORM (opóźniony rozwój mowy), dyslalia, afazja rozwojowa, zaburzenia miofunkcjonalne
Nazywam się Katarzyna Rosak i jestem fizjoterapeutą dziecięcym opierającym swoją pracę głównie o terapię neurorozwojową NDT – Bobath. Najbliższa jest mi praca z niemowlętami, a najważniejszym aspektem jest całościowe spojrzenie na potrzeby dziecka i jego rodziny. Na sercu leży mi również czas, który poświęcam na pracę z małym pacjentem. Chcę aby każdy otrzymał tyle uwagi, ile naprawdę potrzebuje wraz z konkretnymi informacjami, co do przebiegu rozwoju maluszka na różnych jego etapach.
Metody pracy
NDT – Bobath
PNF
Zaburzenia
– opóźnienie rozwoju psychomotorycznego,
– wcześniactwo,
– kręcz szyi,
– zaburzenia dystrybucji napięcia mięśniowego,
– mózgowe porażenie dziecięce,
– choroby nerwowo – mięśniowe
– zespoły genetyczne
Moje doświadczenie zawodowe zdobywałam pracując jako instruktor terapii zajęciowej a następnie w szkole podstawowej z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pracy podążam za uczestnikami terapii. Bardzo ważny jest dla mnie sam proces i relacja pomiędzy terapeutą a dzieckiem. Wykorzystując różne techniki staram się udzielać jak najwięcej wsparcia i zrozumienia osobom, z którymi mam okazję pracować, aby mogły w pełni rozwinąć swój potencjał. Obecnie jestem na I roku Szkoły Psychoterapii i Polskim Instytucie Psychoterapii Integratywnej i w przyszłości chciałabym pracować jako psychoterapeutka.
Jestem założycielką Fundacji Naturalnego Rozwoju, której celem jest uwrażliwianie dzieci i młodzieży na kontakt z naturą i dbanie o środowisko. Prowadzimy warsztaty i zajęcia terenowe. Zajęcia są świetną okazją do rozwijania umiejętności motorycznych, budowania samodzielności oraz do doświadczania świata wszystkimi zmysłami.
Metody pracy
Metoda zabawowa
Stymulacja sensoryczna
Arteterapia
Sensoplastyka
Polisensoryczne doświadczanie
Zaburzenia
Zaburzenia ASD
Niepełnosprawność intelektualna
Zaburzenia emocjonalne
Jestem absolwentem kierunku psychologia Akademii Górnośląskiej w Katowicach, Trenerem Funkcji Poznawczych oraz Trenerem Umiejętności Społecznych. Specjalizuję się w pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi i młodzieżą. Cenię sobie zaangażowanie rodziców we współpracę ze specjalistami. Podążając za rozwojem nauk psychologicznych regularnie podnoszę swoje umiejętności i kwalifikacje. Prywatnie jestem wielbicielem japonistyki, literatury pięknej oraz kotów.
Metody pracy:
– bajkoterapia
– sensoplastyka
– elementy mindfulness
– elementy CBT
– metody aktywizujące
– TUS
– trening funkcji poznawczych
Zaburzenia:
– zaburzenia funkcji poznawczych
– nadpobudliwość psychoruchowa
– zaburzenia funkcji społecznych i emocjonalnych
Magdalena Botor
psycholog
Jestem psychologiem ze specjalnością kliniczną oraz rozwojową, absolwentką Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyłam dwuletni Blok Kształcenia Nauczycielskiego, jestem w trakcie studiów podyplomowych z zakresu Muzykoterapii. Swoją wiedzę oraz umiejętności stale poszerzam o udział w szkoleniach i warsztatach. Mam doświadczenie w pracy z dziećmi, młodzieżą oraz rodzicami. W pracy bliskie jest mi podejście terapii systemowej oraz poznawczo-behawioralnej. Podstawą mojej pracy jest autentyczność oraz budowanie relacji opartej na zaufaniu. Doświadczenie zawodowe zdobywałam m.in. pracując w świetlicy socjoterapeutycznej, współprowadząc grupę terapeutyczno-rozwojową dla młodzieży w „Pracowni Rozwoju Osobistego” oraz realizując praktyki m.in. w poradni psychologiczno-pedagogicznej „PROGRESS”, placówce wsparcia dziennego dla dzieci „Przystań” oraz na Dziennym Oddziale Psychiatrycznym Rehabilitacyjnym „Medican”.
Metody pracy
elementy treningu umiejętności społecznych, modelowanie zachowania, bajkoterapia, rozmowa kierowana, karty pracy, praca ze zdjęciami lub obrazkami, gry i zabawy edukacyjne, terapia przez zabawę, psychoedukacja
Zaburzenia
Zajęcia terapeutyczne w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju,
Praca z rodzicami zgłaszającymi trudności wychowawcze,
Praca z dziećmi przejawiającymi trudności w zakresie funkcjonowania poznawczego, społecznego oraz emocjonalnego